وقوع سه انفجار در افغانستان دستکم 6 کشته و 15 زخمی برجای گذاشت

به گزارش وبلاگ درخشان 92، به گزارش خبرگزری مهر به نقل از بی بی سی، افغانستان پیش از ظهر امروز صحنه وقوع چند انفجار و حمله از سوی طالبان بود که در نتیجه آن تا به امروز دستکم شش نفر کشته شده اند.

وقوع سه انفجار در افغانستان دستکم 6 کشته و 15 زخمی برجای گذاشت

جزئیات تحولات امروز افغانستان به شرح زیر است:

طالبان بامداد امروز چهارشنبه مرکز ولسوالی شاه ولی کوت ولایت قندهار را هدف قرار داد و علاوه بر آن شهر کابل و ولایت غزنی در جنوب افغانستان نیز شاهد دو انفجار بود که در نتیجه آنها شش نفر کشته و نزدیک به 15 نفر زخمی شدند.

مسئولان محلی در ولایت قندهار در جنوب افغانستان گفته اند که در پی انفجار خودرو بمبگذاری شده در ولسوالی شاه ولی کوت این ولایت سه نیروی امنیتی کشته و 15 تن دیگر شامل نظامیان و افراد غیرنظامی زخمی شده اند.

گروه طالبان مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته و ادعا کرده در این رویداد تلفات سنگین به نیروهای امنیتی افغان وارد شده و ساختمان فرماندهی پلیس نیز کاملا ویران شده است.

در همین حال مسئولان محلی در ولایت غزنی در جنوب افغانستان نیز تایید کرده اند که صبح امروز حبیب الله پیکان فرمانده پلیس ولسوالی ده یک این ولایت با دو تن از محافظانش در انفجار مین کنار جاده کشته شدند.

گروه طالبان مسئولیت این رویداد را نیز بر عهده گرفته است.

علاوه بر این موارد، صبح امروز یک مین در منطقه خیرخانه در شمال کابل منفجر شد که هدف آن یک خودرو پلیس بوده است. به گفته مسئولان امنیتی در این انفجار دو نفر زخمی شده و تا به امروز مسئولیت آن را کسی به عهده نگرفته است.

در روزهای اخیر شهر کابل شاهد افزایش انفجارها بوده است.

با نزدیک شدن به زمان گفتگوهای صلح بین افغانی، خشونت ها در افغانستان افزایش یافته است. طالبان و دولت افغانستان گفته اند که کسانی درصدد تخریب و صدمه زدن به فرایند صلح هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "وقوع سه انفجار در افغانستان دستکم 6 کشته و 15 زخمی برجای گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقوع سه انفجار در افغانستان دستکم 6 کشته و 15 زخمی برجای گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید