پرداخت کمک های بلاعوض به صنعتگران خسارت دیده از کرونا در استان مرکزی

به گزارش وبلاگ درخشان 92، معاون صنایع دستی استان مرکزی از پرداخت کمک بلاعوض به صنعتگران و هنرمندان استان که به دلیل شیوع بیماری کرونا دچار خسارت شده اند، خبر داد.

پرداخت کمک های بلاعوض به صنعتگران خسارت دیده از کرونا در استان مرکزی

به گزارش وبلاگ درخشان 92 به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، کاظمی روز دوشنبه 18 فروردین 99 گفت: با استناد به مکاتبه معاونت صنایع دستی وزارتخانه مبنی بر اعلام لیست صنعتگرانی که توان مالی آن ها در سطح پایینی واقع شده است، لیست تهیه و به وزارت ارسال شد.

او از اختصاص 310 میلیون ریال، در قالب کمک هایی بلاعوض روستایی و شهری خبر داد و اظهار کرد: پیگیری کامل این موضوع از طریق معاونت صنایع دستی صورت گرفت تا جایی که منجر به تأیید نهایی و ارسال لیست مذکور شد.

معاون صنایع دستی استان مرکزی در ادامه گفت: صنعتگران آسیب دیده در رشته های آثار چوبی، سفال، تذهیب، نگارگری و فلز از این کمک های بلاعوض برخوردار شدند.

او بابیان اینکه تعداد 31 صنعتگر از این کمک ها برخوردار شدند، اضافه نمود: به هر هنرمند مبلغ 10 میلیون ریال، به عنوان کمک های بلاعوض، ناشی از خسارت های این بیماری اعطا شده است.

کاظمی گفت: در صورت ادامه دار بودن این کمک ها لیست نفرات جدید در این روزها که دچار ضرر و زیان شده اند تهیه و به وزارت میراث فرهنگی ارسال خواهد شد.

او اضافه نمود: اجرای این طرح را با شناسایی دیگر هنرمندان بی بضاعت استان در سال جاری ادامه خواهیم داد.

معاون صنایع دستی استان مرکزی گفت: تعداد زیادی از کارگاه های صنایع دستی استان از یکی دو ماه قبل از انتها سال گذشته، مواد اولیه بسکمک خریداری کردند تا برای نمایشگاه های نوروزی تولید داشته باشند و آن را عرضه کنند که با شیوع بیماری کرونا مواد اولیه و محصولاتشان در کارگاه ها مانده است.

او اضافه نمود: در حال برآورد میزان خسارت وارده شده به این کارگاه ها هستیم تا با ارسال آن به وزارتخانه اعتباری برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت به این کارگاه ها بگیریم.

منبع: میراث آریا

به "پرداخت کمک های بلاعوض به صنعتگران خسارت دیده از کرونا در استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت کمک های بلاعوض به صنعتگران خسارت دیده از کرونا در استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید