5 محصول اپل که فراوری آن ها در سال 2022 متوقف شده است

به گزارش وبلاگ درخشان 92، اپل در سال 2022 چندین محصول تازه را راهی بازار کرد اما در این میان فراوری تعدادی از محصولات هم برای همواره متوقف شد. در این مطلب به 5 محصول اپل می پردازیم که در این سال بازنشسته شدند.

5 محصول اپل که فراوری آن ها در سال 2022 متوقف شده است

آی مک 27 اینچی

بعد از معرفی مک استودیو و مانیتور Studio Display در ماه مارس، اپل فراوری آی مک 27 اینچی را متوقف کرد که آخرین آی مک مجهز به پردازنده اینتل بود. با توجه به اینکه سال گذشته هم آی مک پرو به آخر خط رسید، در حال حاضر آی مک 24 اینچی تنها کامپیوتر All-In-One اپل محسوب می گردد که به فروش می رسد. بر اساس گزارش های منتشر شده، اپل میخواهد در سال 2023 از نسل نو آی مک پرو رونمایی کند.

آیپد تاچ

بعد از معرفی iOS 16، تعیین شد که این سیستم عامل با هیچکدام از مدل های آیپد تاچ سازگار نیست و در نهایت اپل هم حکم مرگ این گجت ها را امضا کرد. اولین نسل آیپاد تاچ در سال 2007 از راه رسید که تقریبا تمام امکانات آیفون را ارائه می داد ولی فاقد درگاه سیم کارت بود. در نهایت هفتمین نسل آیپاد تاچ در سال 2019 معرفی گردید و بالاخره بعد از چند سال انتظار، اپل رسما فراوری این گجت ها را متوقف کرد.

اپل واچ ادیشن

در کنار عرضه اپل واچ اولترا با بدنه تیتانیومی، اپل اظهار داشت که خط فراوری سری اپل واچ ادیشن متوقف می گردد. در سال 2015 که اولین نسل اپل واچ از راه رسید، اپل سری اپل واچ ادیشن را هم معرفی کرد که این مدل ها از بدنه های مبتنی بر طلا، سرامیک و تیتانیوم بهره می بردند. در حال اپل واچ اولترا تنها مدلی است که بدنه تیتانیومی دارد و در این میان می توانیم به مثلا مدل های هرمس هم اشاره کنیم که گزینه های لوکسی محسوب می شوند.

اپل تی وی اچ دی

بعد از معرفی نسل سوم اپل تی وی 4K در ماه اکتبر، اپل بازنشستگی اپل تی وی اچ دی را که در سال 2015 معرفی گردیده بود، اظهار داشت. باید خاطرنشان کنیم اپل تی وی 4K با قیمت 129 دلار راهی بازار شد و این در حالی است که مدل اچ دی 149 دلار قیمت داشت. این محصول به عنوان نسل چهارم اپل تی وی معرفی گردید و از محتواهای مبتنی بر رزولوشن 1080p پشتیبانی می کرد. این مدل اولین اپل تی وی مجهز به سیستم عامل tvOS، اپ استور و ریموت سازگار با دستیار صوتی سیری بود.

شارژ 5 وات

چند ماه قبل فراوری شارژر 5 وات اپل برای همواره متوقف شد. در سال 2011 اپل همراه آیفون 3G شارژر 5 وات ارائه داد و طی سال های بعدی با بعضی بهبود های جزئی روبرو شد. برخلاف شارژرهای نو اپل که دارای پورت USB-C هستند، این مدل دارای پورت USB-A است و طبیعتا نمی تواند شارژ سریع ارائه دهد. باید خاطرنشان کنیم سری آیفون 11 آخرین آیفون هایی بودند که با شارژر راهی بازار شدند و از آیفون 12 به بعد اپل تصمیم گرفت آیفون های خود را بدون شارژر به دست کاربران برساند.

خوشبختانه در وبلاگ درخشان 92 تعداد زیادی از محصولات اپل-از آیفون و آیپد گرفته تا مک بوک های مختلف-به فروش می رسند که برای آنالیز قیمت و مقایسه آن ها می توانید از این لینک بهره ببرید.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "5 محصول اپل که فراوری آن ها در سال 2022 متوقف شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 محصول اپل که فراوری آن ها در سال 2022 متوقف شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید