Early American Old Spice

به گزارش وبلاگ درخشان 92، نکته مهم درباره اولد اسپایس آنکه محصولات این شرکت گرچه نمادی از دوران گذشته بود اما با در پیش دریافت راهکارهای خلاق، همچنان خود را در بازار زنده نگه داشت.

Early American Old Spice

محصولات ضدعرق بدن احتمالا کم زرق و برق ترین محصولات موجود در جهان هستند، اما این حقیقت هرگز اولداسپایس را از راه انداختن پویش های خلاق و سرگرم نماینده ای که این محصول را به جای محصولی ناخوشایند در مقام یک امکان جذاب معرفی می نماید، بازنداشته است. نشان تجاری اولداسپایس یک نشان آمریکایی است که محصولات بهداشتی مردانه از جمله دئودورانت، ضدعرق، شامپو، صابون و مواد شست وشو را فراوری و عرضه می نماید.

این شرکت در سال 1937 توسط کارخانه صابون و محصولات بهداشتی ویلیام لایت فوت شولتز تاسیس شد. شرکت از ابتدا محصولات خود را برای بانوان فراوری می کرد ولی پیش از سال نو مسیحی 1937 فراوری محصولات ویژه آقایان را هم در برنامه خود قرار داد.

محصولات این شرکت در ابتدا توسط شرکت شلتون فراوری می شد که در سال 1934 توسط ویلیام شولتز تاسیس شده بود. او تحت تاثیر محفظه عطر مادرش نخستین دسته از محصولاتش را در سال 1937 برای زنان طراحی کرد و نام آن را Early American Old Spice گذاشت. استقبال خوبی که از این محصول شد، شولتز را بر آن داشت تا در سال 1938 خط فراوری محصولات ویژه آقایان را هم ایجاد کند.

خط فراوری محصولات آقایان شامل صابون اصلاح صورت و لوسیون بعد از اصلاح بود که با نشان و حال و هوای دریایی عرضه شد. در واقع تصویر کشتی های دریایی به طور تعیین برای بسته بندی این گروه از محصولات مورد استفاده نهاده شد که نسخه اصلی مورد استفاده مربوط به کشتی Grand Turk بود.

راستا فراوری این گروه از محصولات تا سال 1970 ادامه داشت و در این سال شرکت به سمت فراوری عطر رفت و محصولات شاخصی همچون Old Spice Burley را عرضه کرد. در ادامه این راه بود که در سال 1990 شرکت پروکتیر و گمبل محصولات عطر اولداسپایس و خوشبونماینده و ضدعرق را از شرکت شلتون خریداری کرد.

آنها تا سال 2000 میلادی اشکال مختلفی از خوشبونماینده و شوینده بدن و افشانه را با بوهای گوناگونی و به نام اولداسپایس فراوری و عرضه کردند. از ابتدای سال2008 خوشبونماینده های اولداسپایس در بسته بندی جدید عرضه شد و شیشه های قدیمی تبدیل به بسته بندی پلاستیک شد و آویزه های خاکستری نیز به قرمز تغییر یافت.

در همین زمان بود که شعار مورد استفاده برای فروش محصولات این بود: محصول اصیلی که اگر پدربزرگ تان آن را استفاده ننموده بود، شما وجود نداشتید. اما در سال2016 شرکت تصمیم گرفت رایحه محصول را تغییر دهد و طبق آنچه که در وب سایت شرکت ذکر شد، این تغییر بر مبنای قواعد جدید انجام شد.

نکته مهم درباره اولداسپایس آنکه محصولات این شرکت گرچه نمادی از دوران گذشته بود اما با در پیش دریافت راه حلهای خلاق همچنان خود را در بازار زنده نگه داشت. امروز آنها در کنار محصولات دوست داشتنی خود راه حلی خلاق را برای پیوندخوردن با مردم (مردان) به وسیله انتشار محتوایی اصیل و منحصربه فرد در پیش گرفته اند.

یک منبع برخط که ایجاد نموده اند، مورد توجه نهاده شده و می تواند اطلاعات و سرگرمی های ویژه پسران نوجوان عرضه کند تا به آنها در مراحل ناخوشایند دوران بلوغ و نخستین باری که به ضدعرق احتیاج دارند، یاری کند.

آنها حتی یک گام پیش تر رفته اند و کوشش می نمایند با ارائه یک کتاب الکترونیک، مادران را برای یاری به پسران شان در این مرحله همراهی نمایند. این راه حل خلاق برای حل مشکل مکالمات ناخوشایند است که این نشان تجاری را به وسیله حس شوخ طبعی به یک دوست مفید تبدیل نموده.

محصول ادکلن اولداسپایس همچنان در همان بسته بندی قدیمی و با رایحه اصلی در دسترس است، در همین حال می توان آن را در قالبی امروزی هم تهیه کرد. در سال 2006 شرکت پیروز به ارائه یک عطر جدید به نام OS شد که جایزه سال مجله FHM را به عنوان بهترین عطر ورزشی خود اختصاص داد.

نکته مهم درباره اولد اسپایس آنکه محصولات این شرکت گرچه نمادی از دوران گذشته بود اما با در پیش دریافت راه حلهای خلاق، همچنان خود را در بازار زنده نگه داشت. امروز آنها در کنار محصولات خود، راه حلی خلاق را برای پیوند خوردن با مردم (مردان) به وسیله انتشار محتوایی اصیل و منحصر به فرد در پیش گرفته اند

آنها همچنین در سال2016 مجموعه ای از محصولات شامل شامپوی بدن و ضد عرق را عرضه کرد که تا امروز بهترین محصولات عرضه شده توسط اولد اسپایس هستند. از طرفی شرکت از سال 2014 خط فراوری خود را توسعه داده و محصولات محافظت از مو را هم فراوریکرد. این محصولات شامل شامپو، نرم نماینده و اقلام مشابه بود. این راستا همچنان ادامه یافت و تا سال 2019 شرکت 7خط فراوری محصولات بهداشتی آقایان را در اختیار گرفت.

استفاده از شیوه های تبلیغاتی خلاق و ابزارهای گوناگون در اولداسپایس از سال ها پیش ادامه داشته. در سال 1970 و سال های 80 پویش تبلیغاتی توسط اولداسپایس در انگلستان و ایرلند به راه افتاد که مردی را روی تخته موج سواری نشان می داد. این فیلم تبلیغاتی با آهنگی ساخته کارل اورف همراه بود و شعار اصلی آن چنین بود: اولداسپایس، نشان یک مرد. پویش تبلیغاتی که توسط ویدن وکنی تهیه شد نیز در سال 2010 به سرعت مورد توجه نهاده شد و در آن از چهره عیسی مصطفی استفاده شد. عنوان این آگهی چنین بود: مردی که مرد شما می تواند مانند او تبسم کند.

پس از فراگیرشدن این پویش تبلیغاتی بود که اولداسپایس پویش دیگری را شروع کرد و در آن از چهره فابیو لانزونی استفاده کرد. به دنبال پیروزیت این برنامه های تبلیغاتی بود که اولداسپایس برنامه جدیدی را شروع کرد.

آنها در دو روز و نیم، 186 قطعه فیلم از عیسی مصطفی تهیه کردند که در حال صحبت و تشویق طرفداران و چهره های سرشناس بود. این پویش تبلیغاتی در نخستین هفته پس از انتشار بیش از 40 میلیون مرتبه دیده شد و در آن موقع توانست بازدیدنمایندگانی بیشتر از تعداد بازدیدنمایندگان سخنرانی اوباما در سال 2008 را جذب کند. به این ترتیب اولداسپایس توانست رتبه نخست تعداد بازدید از یک کانال ویدئویی در یوتیوب را به خود اختصاص دهد.

شرکت همچنین با تعدادی از ورزشکاران بسکتبال وارد مشارکت شد. آنها در سال 2012 قراردادی با تری کرو بستند و از او در یک ویدئوی تبلیغاتی استفاده کردند. شرکت در سال 2013 مجموعه ای از آگهی های تبلیغاتی را در هندوستان عرضه کرد که در آنها از هنرپیشه شناخته شده به نام میلیند سومان استفاده شده بود.

این فرایند در سال های 2014 و 2015 هم ادامه یافت تا اینکه آنها در سال 2016 شخصیت های تازه برای آگهی های خود معرفی کردند. درکنار اینها شرکت با حمایت از برنامه های مسابقات اتومبیلرانی برای معرفی خود استفاده نموده و از سال 2004 تا 2010 حامی مسابقات جهانی NASCAR بود. اما پس از یک وقفه و در سال 2019 اولداسپایس به سمت مسابقات اتومبیلرانی برگشت و در مسابقات دیتونا از چند شرکت نماینده حمایت کرد.

گرچه گروه موردحمایت اولداسپایس در این مسابقه رتبه 18 را به دست آورد، اما خودروی مورد استفاده آنها طراحی منحصربه فردی داشت که توجه را به اولداسپایس جلب کرد. اولداسپایس تا سال 2016 پیروز به دریافت 37جایزه از جشنواره بین المللی خلاقیت کن شده که مهم ترین آنها مربوط به سال های 2011 و 2016 بوده. در همین حال گزارشی از عملکرد اقتصادی شرکت صاحب این نشان تجاری بیانگر آن است که در سال 2018 توانسته 66.8 میلیارد دلار فروش را ثبت کند در حالی که درآمدی معادل 13.7 میلیارد دلار از این مقدار فروش کسب نموده است.

منبع: مجله شنبه

به "Early American Old Spice" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "Early American Old Spice"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید