افغانستان، واکنش طالبان به درخواست اشرف غنی برای اعلام آتش بس

به گزارش وبلاگ درخشان 92، طالبان در پاسخ به درخواست اشرف غنی برای اعلام آتش بس گفت که عملی شدن توافق قطر منجر به برقراری آتش بس و صلح در افغانستان می شود.

افغانستان، واکنش طالبان به درخواست اشرف غنی برای اعلام آتش بس

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ درخشان 92، اشرف غنی در پیامی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان از طالبان خواسته بود تا با درخواست دولت برای اعلام آتش بس موافقت کند.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اما تاکید کرد که درصورت عملی شدن توافقنامه قطر آتش بس و صلح در افغانستان برقرار می شود.

شاهین در توئیتی نوشت: امارت اسلامی در امضای توافقنامه با آمریکا سازوکار جامعی را پذیرفت، شورای امنیت سازمان ملل و جامعه جهانی نیز آن را تایید کرد و اگر آن توافق عملی شود ما را به آتش بس و صلح می رساند.

سخنگوی طالبان که پیش از این دولت افغانستان را به ایجا مانع در فرایند صلح متهم کرده، افزود: باوجود در خطر انداختن هزاران زندانی از اثر کرونا، جلوگیری از فرایند صلح و اجرای کامل توافقنامه، طلب آتش بس معقول نیست.

شاهین پیش از این نیز گفته بود که طالبان زمانی آماده گفت وگوهای بین الافغانی خواهد بود که زندانیان این گروه آزاد شوند و سپس طالبان با دولت افغانستان و دیگر طرف های افغان به توافق برسد.

طالبان پس از توافق با آمریکا بارها تاکید کرده که مسئله کاهش خشونت ها و آتش بس سراسری در گفت وگوهای بین الافغانی مورد بحث قرار می گیرد و پیش شرط این مذاکرات نیز آزادی زندانیان این گروه است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "افغانستان، واکنش طالبان به درخواست اشرف غنی برای اعلام آتش بس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان، واکنش طالبان به درخواست اشرف غنی برای اعلام آتش بس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید