شهرستان رومشگان و چگنی هنوز مجتمع فرهنگی هنری ندارند

به گزارش وبلاگ درخشان 92، خبرنگاران/لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: پروژه های کتابخانه درجه یک و تالار آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری دورود نیازمند اعتبارات ویژه است.

شهرستان رومشگان و چگنی هنوز مجتمع فرهنگی هنری ندارند

احمد حسین فتایی در جریان سفر به دورود در ملاقات با مجتبی بیرانوند، فرماندار این شهرستان که 16 دی ماه صورت گرفت، ضمن اشاره به ظرفیت های ویژه شهرستان دورود در حوزه های فرهنگی و هنری، اظهار کرد: دورود در حوزه های شاهنامه خوانی و سرنا نوازی جزء مناطق ویژه و قطب پرورش شاهنامه خوانان نوجوان و جوان در کشور است.

وی توضیح داد: اعتبارات توازن در حوزه فرهنگی به شهرها و مناطقی تعلق می گیرد که میزان فضای فرهنگی آن ها به ازای هر یک هزار نفر 12 متر باشد که متأسفانه شهرستان های دارای مجتمع فرهنگی هنری در استان بنا بر شاخص جمعیت به اشتباه در ردیف مناطق بالای 12 متر کشور قرار گرفته اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: این در حالی است که دو شهرستان رومشگان و چگنی هنوز مجتمع فرهنگی هنری ندارند و تعدادی از شهرستان های دارای مجتمع نیز به دلیل کمبود اعتبارات هنوز از تالار آمفی تئاتر و نگارخانه که از الزامات فرهنگی است بی بهره هستند.

مجتبی بیرانوند فرماندار دورود نیز در این ملاقات، با تأکید بر لزوم افزایش فضاهای فرهنگی در شهرستان، گفت: پروژه کتابخانه عمومی درجه یک و تالار آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری دورود، مهم ترین زیرساخت های فرهنگی ناتمام در شهرستان است که انتظار داریم در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسند.

وی مطرح کرد: با توجه به تزریق قطره چکانی اعتبارات عمرانی به حوزه فرهنگ و هنر استان، بهتر است راهکاری در نظر گرفته گردد تا مبالغ تخصیص یافته، برای تکمیل پروژه های ناتمام یک شهرستان در نظر گرفته گردد و احتیاج است که دورود با توجه به ظرفیت های ویژه ای که دارد در این خصوص در اولویت قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شهرستان رومشگان و چگنی هنوز مجتمع فرهنگی هنری ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرستان رومشگان و چگنی هنوز مجتمع فرهنگی هنری ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید