موسوی: دولت آمریکا در حال لطمه زدن به همه هنجارها و قواعد بین المللی است

به گزارش وبلاگ درخشان 92، سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره خروج آمریکا از معاهده آسمان باز با بیان اینکه فرایند یکجانبه گرایی و خروج آمریکا از توافقات بین المللی ادامه دارد، گفت: واشنگتن در حال زیر پاگذاشتن همه تعهدات بین المللی خود و لطمه زدن به هنجارها و قواعد بین المللی است.

موسوی: دولت آمریکا در حال لطمه زدن به همه هنجارها و قواعد بین المللی است

به گزارش گروه سیاست خارجی وبلاگ درخشان 92، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (آدینه) در توئیتی در واکنش به خروج آمریکا از معاهده آسمان باز، نوشت: فرایند یکجانبه گرایی و خروج آمریکا از توافقات بین المللی ادامه دارد.

وی اضافه نمود: دولت آمریکا در سه سال و نیم گذشته در حال زیر پا گذاشتن همه تعهدات بین المللی خود و لطمه زدن به کلیه هنجارها، قواعد و حقوق بین المللی است که قطعا آنارشیسم را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش فارس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام نمود که آمریکا از معاهده آسمان باز خارج خواهد شد و احتمالاً یک توافق جدید را جایگزین آن خواهد نمود.

نیویورک تایمز در این زمینه گزارش داد که یک منبع مطلع در دولت دونالد ترامپ گفته که واشنگتن میخواهد روز آدینه به مسکو اعلام کند که می خواهد از معاهده آسمان باز خارج گردد.

وزارت دفاع آمریکا نیز روز پنجشنبه اطلاع داد که روز آدینه اعلامیه رسمی خروج از معاهده آسمان های باز اطلاع رسانی خواهد شد.

وزارت امور خارجه چین هشدار داد خروج آمریکا از معاهده آسمان باز، بر امنیت و ثبات مناطق مختلفی از دنیا تأثیر منفی خواهد داشت.

هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان نیز ضمن ابراز تأسف درخصوص تصمیم آمریکا برای خروج از معاهده آسمان باز گفت، واشنگتن توجیه درستی برای این اقدام ندارد.

روسیه و آمریکا جزو اولین کشورهایی بودند که این معاهده را تصویب کردند؛ معاهده ای که در سال 1992 امضا شد و از اول ژانویه 2002 اجرایی شد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "موسوی: دولت آمریکا در حال لطمه زدن به همه هنجارها و قواعد بین المللی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسوی: دولت آمریکا در حال لطمه زدن به همه هنجارها و قواعد بین المللی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید