بندرعباس و سنندج در لیست شهرهای خلاق یونسکو قرار گرفتند

به گزارش وبلاگ درخشان 92، در آنالیز های دو سالانه یونسکو، دو شهر بندرعباس و سنندج در لیست شهرهای خلاق جهانی قرار گرفتند.

بندرعباس و سنندج در لیست شهرهای خلاق یونسکو قرار گرفتند

حجت الله ایوبی، دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو ایران، با اعلام اینکه شهرهای بندرعباس و سنندج به لیست شهرهای خلاق یونسکو اضافه شدند، گفت:

پیوستن به شبکه شهرهای خلاق فرصتی تازه برای این شهرها است تا از تجربه های دنیای استفاده نمایند و داشته های خود را به دنیا بهتر معرفی نمایند.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران ضمن اشاره به اینکه بسیاری از شهرهای ما حرف های ناگفته زیادی دارند و در بسیاری از عرصه ها قابلیت دنیای شدن دارند، اضافه نمود:

در سال گذشته کوشش بسیار خوبی در کمیسیون ملی انجام شد و در اتفاقی خوب و ارزشمند، 4 شهر ایران به شبکه شهرهای یادگیرنده پیوستند که با حضور وزیر علوم و رییس کمیسیون ملی لوح این شهرها اهدا و پلاک کوبی بعضی شهرهای یادگیرنده انجام شد.

طبق گفته های ایوبی، شهرهای خلاق در هفت عرصه تعریف شدند که ایران تا به امروز دارای دو شهر خلاق است: رشت به عنوان شهر خلاق خوراک و اصفهان به عنوان شهر خلاق صنایع دستی.

هر دو سال یکبار، چهار پرونده از طرف کشورهای مختلف قابل طرح در یونسکو است. 30 اکتبر، نتیجه پرونده های کار کمیته های کارشناسی اعلام شد و شهرهای سنندج و بندرعباس به لیست شهرهای خلاق یونسکو اضافه شدند. بندرعباس عنوان شهر خلاق صنایع دستی و سنندج، عنوان شهر خلاق موسیقی را از آن خود کرد.

از 246 شهری که امروز شهر خلاق هستند، چهار شهر متعلق به ایران است. دو شهر دیگر هم نامزد بودند که به گفته ایوبی، کار برای گرفتن دو سهمیه دیگر در دو سال آینده، از هم اکنون شروع می گردد.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر

به "بندرعباس و سنندج در لیست شهرهای خلاق یونسکو قرار گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بندرعباس و سنندج در لیست شهرهای خلاق یونسکو قرار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید