سامسونگ شاید از فناوری ساخت باتری خودروهای الکتریکی برای ساخت باتری گوشی استفاده کند

به گزارش وبلاگ درخشان 92، اینطور که به نظر می رسد، سامسونگ ظاهرا همان طراحی را که برای باتری خودروهای الکتریکی استفاده می نماید قرار است برای باتری گوشی ها نیز بکار بگیرد تا شاهد افزایش چشمگیر ظرفیت باتری در این گجت های کوچک باشیم.

سامسونگ شاید از فناوری ساخت باتری خودروهای الکتریکی برای ساخت باتری گوشی استفاده کند

در حال حاضر گوشی های هوشمند چند سالی است که از لحاظ ظرفیت باتری پیشرفت چشمگیری به نسبت قبل نداشته اند. در واقع باید بگوییم به نسبت سال های قبل، باتری تنها بخشی بوده که در بعضی مواقع شاهد پسرفت آن نیز بوده ایم. حالا که شرکت ها توانستند در بخش دوربین به تکاملی که می خواهند دست پیدا نمایند، به نظر می رسد باید تمرکز روی باتری قرار بگیرد تا بدین ترتیب کاربران بتوانند از پتانسیلی که گوشی هوشمندشان دارد، برای مدت زمان بیشتری استفاده نمایند.

حدودا یک سال قبل بود که سامسونگ SDI، بخش فراوری باتری سامسونگ، فعالیت خود را برای فراوری نسل پنجم از باتری های خودروهای الکتریکی شروع کرد. این فناوری به شرکت کره ای اجازه می داد به جای رول کردن لایه های باتری، آن ها رو روی هم قرار دهد. بدین ترتیب ظرفیت باتری و در نتیجه طول عمر آن افزایش چشمگیری پیدا می نماید چرا که قطعات آن در کنار یکدیگر قرار می گیرند. به همین دلیل باتری با همان میزان، ظرفیت بسیار بیشتری پیدا می نماید.

حال طبق گزارش منبع کره ای معتبر یعنی The Elec، ظاهرا سامسونگ می خواهد از همین فناوری برای ساخت باتری گوشی های هوشمند نیز استفاده کند تا بدین ترتیب بعد از سال ها، شاهد پیشرفتی محسوس در این زمینه باشیم. طبق اطلاعات منتشر شده، باتری هایی که با فناوری نو فراوری می شوند، در نهایت 10٪ ظرفیت بیشتری از باتری هایی خواهند داشت که با فناوری قدیمی یعنی رولی فراوری می شوند. برای مثال باتری 5000 میلی آمپر ساعتی گلکسی S22 اولترا با همان میزان ولی با فناوری نو، 5500 میلی آمپر ساعتی خواهد شد. بدین ترتیب گوشی ها هم می توانند باریک تر و سبک تر فراوری شوند در حالی که باتری آن ها ظرفیت بیشتری دارد.

قطعات باتری هایی که با طراحی قدیمی (رولی) فراوری می شوند را نمی توان خیلی سفت و محکم در کنار هم قرار داد چون تورمی که در نتیجه شارژ و تخلیه شارژ رخ می دهد باعث می گردد الکترودها خم شوند و در نتیجه در طول زمان به قطعات آن آسیب می رسد. اما فناوری نو این مشکل را هم تا حد زیادی حل نموده چرا که در این روش، هیچ فضای خالی باقی نمی ماند و در نتیجه هیچ خمیدگی نیز بوجود نخواهد آمد.

در حال حاضر نمی دانیم چه شرکتی میخواهد اولین بار از این فناوری در گوشی هوشمند خود استفاده کند. شاید سامسونگ مثل سنسور دوربین، این فناوری را رسما در ساخت یک باتری استفاده کند اما باتری را به شرکت های دیگر بفروشد و یک یا دو سال بعد از آن در گوشی های خود استفاده کند.

اینکه چه زمانی شاهد فراوری رسمی باتری های گوشی های هوشمند با این فناوری نو خواهیم بود هم اصلا معین نیست اما گفته می گردد سامسونگ میخواهد آن ها را در کارخانه Cheonan کره جنوبی فراوری کند. بعلاوه یکی از خطوط فراوری محصولات شرکت در تیانجین چین هم قرار است به فراوری باتری بپردازد تا سرعت و در نتیجه تعداد فراوریات افزایش پیدا کند.

اینطور که به نظر می رسد، سامسونگ می خواهد در گوشی های آینده خود حتما از این باتری ها استفاده کند. حال باید دید چه محصولی اولین میزبان آن خواهد بود.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ شاید از فناوری ساخت باتری خودروهای الکتریکی برای ساخت باتری گوشی استفاده کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ شاید از فناوری ساخت باتری خودروهای الکتریکی برای ساخت باتری گوشی استفاده کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید